diumenge, 22 de desembre del 2013

POLLASTRE FARCIT AL FORN

Des de feia temps, m'anava pel cap de provar de fer com els americans. Ells fan el "Gall dindi del dia d'acció de gràcies" i ahir per fi vaig fer un "pollastre farcit per fer una acció i gràcies". La preparació és fàcil i prou ràpida i la degustació també. El que més costa és la cocció que en meu cas va ser llarga.

INGREDIENTS: - Un pollastre sencer, sense els ossos i net. A poder ser que no quedi totalment obert.

                            - 1/4 de kg de picat de carn variada (vedella i porc)

                            - Una maçana

                            - Dos dents d'all

                            - Un ou mitjà

                            - Prunes i orellanes

                            - Molles de pa remullades en llet

                            - Sal grossa i pebre molt




PREPARACIÓ: - Per aconseguir el pollastre, jo us recomano que el demaneu net i buit de dins però sense obrir-lo completament.

                           - Barrejarem la carn picada amb la maçana tallada ben petita, els alls ben trinxats, l'ou i les molles de pa. Un cop ho tenim ben barrejat, ho salpebrem al gust.

                           - Agafarem la barreja que hem preparat i omplirem el pollastre. Un cop ple, el tancarem bé per tal que no ens caigui el farcit. Nosaltre els vam lligar pels dos costats.

                           - Escalfarem el forn a 185 º i hi introduirem el pollastre en una safata amb un bon raig d'oli d'oliva, desp´res d'haver salpebrat el pollastre per la seva part externa.

                           - Pel que respecta al temps de cocció, hom comenta que s'hi ha d'estar un hora per quilogram de pollastre. En el meu cas, el pollastre feia 2'400 kg i el vaig tenir al forn unes 4 hores, una part de les quals va estar acompanyat d'unes patates trossejades que farien l'acompanyament a l'hora d'emplatar.

                           - Mentre estava al forn, vaig preparar una barreja a parts iguals de vi blanc i brou de pollastre per anar tirant-li per damunt. Vaig posar 250 ml. de brou i 250 ml de vi blanc.

                           - Quant arribi al punt òptim de cocció, amb el pollastre ben dauradet, ja el poden treure i començar a assaborir-lo.

Espero  que el gaudiu tant com el vaig gaudir jo. Només hem queda desitjar-vos un molt bon profit i unes molt bones festes nadalenques.






                         

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Siguiente Anterior Inicio
 
La cuina d'en Jaume Copyright © 2010 | Designed by: Compartidisimo